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95 VVZ Einträge (aus 27896) gefunden für: Lecture Nato Marco Wenige
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Bildungswissenschaften
[000000] III.3: *Die ökologische Frage als Herausforderung für die Erziehungswissenschaft — Seminar
Dr. Marco Steffen- Score: 7.61 Dr. Marco Steffen
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Bildungswissenschaften
[000000] MC2-5: Zusammenarbeit von Lehrkräften in der digitalisierungsbezogenen Schulentwicklung - empirische Befunde und praktische Beispiele — Seminar
Dr. Marco Hasselkuß- Score: 7.29 Dr. Marco Hasselkuß
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Physik
[000000] Exercise group - Advanced Solid State Physics - Übung zur Fortgeschrittenen Festkörperphysik — Übung
Dr. Uwe Bovensiepen, Christian Brand, Marco Kriegel- Score: 7.29 Dr. Uwe Bovensiepen, Christian Brand, Marco Kriegel
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Bildungswissenschaften
[000000] III.3: *Paulo Freire und die "Pädagogik der Unterdrückten" — Seminar
Dr. Marco Steffen- Score: 7.21 Dr. Marco Steffen
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Institut für Sport- und Bewegungswissenschaften
[000000] K1/J4: Forschungsmethoden in den Sportwissenschaften — Seminar
PD Dr. phil Marco Hagen, Dr. Karin Eckenbach- Score: 7.14 PD Dr. phil Marco Hagen, Dr. Karin Eckenbach
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Bildungswissenschaften
[000000] MC2-5: Gemeinsam stärker? Vernetzung und Kooperation zur Schulentwicklung am Beispiel Digitalisierung und Bildung für Nachhaltigkeit — Seminar
Dr. Marco Hasselkuß- Score: 7.07 Dr. Marco Hasselkuß
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Institut für Sport- und Bewegungswissenschaften
[000000] Modul I 3c/ GS H3: Rückschlagspiele/ Exemplarisches Sportspiel "Badminton" — Übung/Seminar
PD Dr. phil Marco Hagen- Score: 7.00 PD Dr. phil Marco Hagen
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Zentrum für Chirurgie
[142500553] Chirurgisches Seminar für PJ-Studenten (Alfred Krupp) — Vorlesung/Seminar
Sven Lendemans, OA PD Daniel Schmitz, Marco Niedergethmann, OA. PD Till Hasenberg- Score: 6.93 Sven Lendemans, OA PD Daniel Schmitz, Marco Niedergethmann, OA. PD Till Hasenberg
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Umweltmikrobiologie und Biotechnologie
[70] Hans Curt Flemming Lecture — Kolloquium
Dozenten der UMB- Score: 6.68 Hans Curt Flemming Lecture
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Institut für Sport- und Bewegungswissenschaften
[000000] Modul K3: Naturwissenschaftliches Studienprojekt — Projektseminar
PD Dr. phil Marco Hagen- Score: 6.54 PD Dr. phil Marco Hagen
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Institut für Sport- und Bewegungswissenschaften
[000000] Modul C1: Grundlagen der Anatomie/ Physiologie — Vorlesung
PD Dr. phil Marco Hagen- Score: 6.30 PD Dr. phil Marco Hagen
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Umweltmikrobiologie und Biotechnologie
[000000] Water - The Lecture — Vorlesung
Dr. rer. nat. Torsten Claus Schmidt, Dr. rer. nat. Rainer Meckenstock- Score: 6.25 Water - The Lecture
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Betriebswirtschaftslehre
[000000] Blockseminar RWPC — Blockseminar
Dr. rer. pol. Annette G. Köhler, M.Sc. Christina Kowalski, M.Sc. Yannick Rinne, M.Sc. Marco Marcel Meier, M.Sc. Julia Gundlach, M.Sc. Jannis Weinem- Score: 6.19 Dr. rer. pol. Annette G. Köhler, M.Sc. Christina Kowalski, M.Sc. Yannick Rinne, M.Sc. Marco Marcel Meier, M.Sc. Julia Gundlach, M.Sc. Jannis Weinem
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Energiewirtschaft
[0815] Energy Markets and Price Formation (Übung) — Übung
Dr. Christoph Weber, Maike Spilger, Marco Breder- Score: 6.19 Dr. Christoph Weber, Maike Spilger, Marco Breder
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Anglistik
[000000] Grundkurs Literaturwissenschaft (Introduction to Literary Studies) Gr. 1 — Übung
Jasamin Ulfat- Score: 6.13 This course serves as a complement to the lecture "Introduction to Literary Studies". Basic topics introduced in the lecture will be discussed in detail in each of the courses, with a particular focus on the most important literary genres – poetry, drama and narrative fiction. We will help you to acquire a good command of the basic analytical techniques in the field of Anglophone literary to read and prepare texts in advance of sessions and actively participate in the classroom debates on a regular basis, and you will also need to write a number of short assignments. Once again: You must take both the lecture and one of the Grundkurse. You will need the Reader and the two books mentioned above for your Grundkurs as well as for the lecture.
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Anglistik
[000000] Grundkurs Literaturwissenschaft (Introduction to Literary Studies) Gr. 3 — Übung
M.A. Zohra Hassan-Pieper- Score: 6.13 This course serves as a complement to the lecture "Introduction to Literary Studies". Basic topics introduced in the lecture will be discussed in detail in each of the courses, with a particular focus on the most important literary genres – poetry, drama and narrative fiction. We will help you to acquire a good command of the basic analytical techniques in the field of Anglophone literary to read and prepare texts in advance of sessions and actively participate in the classroom debates on a regular basis, and you will also need to write a number of short assignments. Once again: You must take both the lecture and one of the Grundkurse. You will need the Reader and the two books mentioned above for your Grundkurs as well as for the lecture.
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Anglistik
[000000] Grundkurs Literaturwissenschaft (Introduction to Literary Studies) Gr. 4 — Übung
M.A. Zohra Hassan-Pieper- Score: 6.13 This course serves as a complement to the lecture "Introduction to Literary Studies". Basic topics introduced in the lecture will be discussed in detail in each of the courses, with a particular focus on the most important literary genres – poetry, drama and narrative fiction. We will help you to acquire a good command of the basic analytical techniques in the field of Anglophone literary to read and prepare texts in advance of sessions and actively participate in the classroom debates on a regular basis, and you will also need to write a number of short assignments. Once again: You must take both the lecture and one of the Grundkurse. You will need the Reader and the two books mentioned above for your Grundkurs as well as for the lecture.
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Anglistik
[000000] Grundkurs Literaturwissenschaft (Introduction to Literary Studies) Gr. 2 — Übung
Jasamin Ulfat- Score: 6.13 This course serves as a complement to the lecture "Introduction to Literary Studies". Basic topics introduced in the lecture will be discussed in detail in each of the courses, with a particular focus on the most important literary genres – poetry, drama and narrative fiction. We will help you to acquire a good command of the basic analytical techniques in the field of Anglophone literary to read and prepare texts in advance of sessions and actively participate in the classroom debates on a regular basis, and you will also need to write a number of short assignments. Once again: You must take both the lecture and one of the Grundkurse. You will need the Reader and the two books mentioned above for your Grundkurs as well as for the lecture.
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Mathematik
[000000] Masterseminar Riemannsche Geometrie — Vorlesung/Seminar
Prof. Dr. rer. nat. Andreas Gastel- Score: 6.12 Da ich nur wenige Seminarteilnehmende erwarte, wird die Veranstaltung hybrid als 2-stündige Vorlesung mit eingestreuten Seminarvorträgen stattfinden - Der Termin wird nach Absprache mit allen Teilnehmer*innen festgelegt.
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Sozialwissenschaften
[000000] Politics in China — Vorlesung
Dr. Dr. Nele Noesselt- Score: 6.05 This lecture will take place via Zoom. Materials are provided via the UDE's e-learning platform.
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Klinik für Nuklearmedizin
[082] Klinische Nuklearmedizin: Grundlagen und Indikationen — Vorlesung
Dr. med. Rainer Görges, Dr. med. Ken Herrmann, und Mitarbeiter NuklMed- Score: 5.92 bei weniger als 3 Teilnehmer, keine Belegung möglich vorzeitige Anmeldung ist notwendig: Telefon: +49 201 / 723- 2457 E-Mail: kurs.nuk@uni-due.de
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Institut für Sport- und Bewegungswissenschaften
[000000] Modul J3: Vertiefung Naturwissenschaften — Seminar
Dr. phil. Achim Knollenberg, PD Dr. phil Marco Hagen- Score: 5.78 Dr. phil. Achim Knollenberg, PD Dr. phil Marco Hagen
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Anglistik
[000000] Phonetics and Phonology / British & American Pronunciation — Vorlesung
Dr. Frank Pointner- Score: 5.72 to contrast the phoneme inventory of the foreign tongue with that of one's mother tongue in order to be able to "hear with a foreign ear" and thus speak with a foreign tongue. The lecture will focus on the theoretical issues one needs to tackle in order to be able to transcribe British and American English phonologically and, to some extent, phonetically. In addition to the lecture students will have to attend one of the tutorials where they will extensively practice to transcribe English texts. The registration for the tutorials will take place in the first session of the lecture.
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Institut für Technologien der Metalle (itm)
[000000] Mathematics I2 (Lecture/Exercise) — Vorlesung/Übung
Apl. Prof. Dr. rer. nat. habil. Robert Martin- Score: 5.32 Mathematics I2 (Lecture/Exercise) Beschreibung:The aim of this course is to deepen the knowledge acquired in the lecture Mathematics I . In particular, an understanding of multidimensional problems will be developed. Topics: Vector-valued functions (Curves in IR(n)), Functions of several variables, Limits and Continuity, Partial Derivatives, Local extrema, Vectorfields, Line Integrals, Multiple integrals, Introduction to ODE
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Institut für Technologien der Metalle (itm)
[000000] Mathematics I2 (Lecture) — Vorlesung
Apl. Prof. Dr. rer. nat. habil. Robert Martin- Score: 5.32 Mathematics I2 (Lecture) Beschreibung:The aim of this course is to deepen the knowledge acquired in the lecture Mathematics I . In particular, an understanding of multidimensional problems will be developed. Topics: Vector-valued functions (Curves in IR(n)), Functions of several variables, Limits and Continuity, Partial Derivatives, Local extrema, Vectorfields, Line Integrals, Multiple integrals, Introduction to ODE
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Romanistik
[20701402] Sprachpraxis B: Comprensión y expresión oral (B2+), Gruppe 2 — Übung
Dr. phil. Emma García Sanz- Score: 5.28 Objetivo El objetivo de la asignatura es que el estudiante desarrolle las destrezas de comprensión, expresión e interacción oral a un nivel B2+ del Marco Común Europeo de Referencia. Contenidos Los contenidos de la asignatura se basarán en las directrices del Plan Curricular del Instituto Cervantes para el nivel B2. Evaluación Realización de un proyecto audiovisual en el que los estudiantes demuestren haber alcanzado el nivel B2+ según el Marco Común Europeo de Referencia. Bibliografía Consejo de Europa (2020). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume With New Descriptors. Estrasburgo: Publicaciones del Consejo de Europa. Instituto Cervantes (2009). Plan curricular del Instituto Cervantes. Niveles de referencia para el
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Anglistik
[000000] A History of British Literature and Culture — Vorlesung
Dr. Frank Pointner- Score: 5.24 The lecture will focus on English literary and non-literary texts that have given shape and have been shaped by the social, political and philosophical contexts of their times. A reader with relevant material will be available at the beginning of the semester.
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Anglistik
[000000] Areas and Approaches II Gr. 2 — Proseminar
Dr. Nuria Hernandez- Score: 5.05 The lecture 'Introduction to linguistics' gave an overview of the different levels of human language. This seminar extends the Introduction within two core fields: Morphology and Syntax. We will discuss and analyse the patterns of English word formation and inflection as well as the structure of more complex syntactic units from phrases to clauses and sentences. We will take a descriptive lectures this term.
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Institut für Ostasienwissenschaften
[000000] Intensive Korean 2 — Sprachkurs
Dr. Stefan Knoob- Score: 4.85 BA MOAS: Die Einteilung in die Freitagsgruppe G1 (08-10), G2 (10-12) oder G3 (12-14) erfolgt durch die Lehrenden. MA CEAS: The assignment to individual groups (Friday G2 or G3) will be organized by the lecturers
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Institut für Zellbiologie (Tumorforschung)
[000000] Seminar Neue Literatur der Zell- und Molekularbiologie für med. Biologen (Bachelor) Gruppe II — Pflichtveranstaltung
PD Dr. rer. nat. Ludger Klein-Hitpaß, PD Dr. rer. nat. Jürgen Thomale, Dr. rer. nat. Ralf Küppers, Prof. Dr. rer. nat. Verena Jendrossek, Dr.rer.nat. Diana Klein, Dr. rer. nat. Marc Weniger, Dr. rer. nat. Florian Wirsdörfer, Dr. rer. nat. Marc Seifert, Dr. rer. nat. Justine Rudner, Dr. rer. nat. Frederik Wein- Score: 4.80 PD Dr. rer. nat. Ludger Klein-Hitpaß, PD Dr. rer. nat. Jürgen Thomale, Dr. rer. nat. Ralf Küppers, Prof. Dr. rer. nat. Verena Jendrossek, Dr.rer.nat. Diana Klein, Dr. rer. nat. Marc Weniger, Dr. rer. nat. Florian Wirsdörfer, Dr. rer. nat. Marc Seifert, Dr. rer. nat. Justine Rudner, Dr. rer. nat. Frederik Wein
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Institut für Zellbiologie (Tumorforschung)
[141100515] Seminar Neue Literatur der Zell- und Molekularbiologie für med. Biologen (Bachelor) Gruppe I — Pflichtveranstaltung
PD Dr. rer. nat. Ludger Klein-Hitpaß, PD Dr. rer. nat. Jürgen Thomale, Dr. rer. nat. Ralf Küppers, Prof. Dr. rer. nat. Verena Jendrossek, Dr.rer.nat. Diana Klein, Dr. rer. nat. Marc Weniger, Dr. rer. nat. Florian Wirsdörfer, Dr. rer. nat. Marc Seifert, Dr. rer. nat. Justine Rudner, Dr. rer. nat. Frederik Wein- Score: 4.80 PD Dr. rer. nat. Ludger Klein-Hitpaß, PD Dr. rer. nat. Jürgen Thomale, Dr. rer. nat. Ralf Küppers, Prof. Dr. rer. nat. Verena Jendrossek, Dr.rer.nat. Diana Klein, Dr. rer. nat. Marc Weniger, Dr. rer. nat. Florian Wirsdörfer, Dr. rer. nat. Marc Seifert, Dr. rer. nat. Justine Rudner, Dr. rer. nat. Frederik Wein
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Anglistik
[000000] Lecture Series: Communicating Climate Change – Interdisciplinary Perspectives — Vorlesung
Dr. Jens Martin Gurr, PD Dr. Julia Hoydis- Score: 4.77 Lecture Series: Communicating Climate Change – Interdisciplinary Perspectives
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Maschinenbau
[000000] Reaktionstechnik — Vorlesung
Dr.-Ing. habil. Frank Schmidt- Score: 4.70 Die (chemische) Reaktionstechnik beschäftigt sich mit der Auslegung (Dimensionierung) chemischer Reaktoren. Ziel ist die sicherste und effizienteste Herstellung eines Produktes bei hohem Umsatz (große Produktionsmengen) hoher Selektivität (wenig Nebenprodukte) hoher Ausbeute (wenig Verluste und keine Aufarbeitung) bei minimalem Einsatz von Energie und Rohstoffen. Wichtige Methoden sind die
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Institut für Zellbiologie (Tumorforschung)
[141100513] Praktikum Zell- und Molekularbiologie für med. Biologen (Bachelor) (PV) — Pflichtveranstaltung
Dr. med. Erich Gulbins, PD Dr. rer. nat. Ludger Klein-Hitpaß, PD Dr. rer. nat. Jürgen Thomale, Dr. rer. nat. Ralf Küppers, Prof. Dr. rer. nat. Verena Jendrossek, Dr. rer. nat. Katrin Becker-Flegler, Dr.rer.nat. Diana Klein, Dr. rer. nat. Marc Weniger, Dr. rer. nat. Florian Wirsdörfer, Dr. rer. nat. Marc Seifert, Dr. rer. nat. Justine Rudner, Dr. Stephanie Kadow, und Mitarbeiter- Score: 4.67 Dr. med. Erich Gulbins, PD Dr. rer. nat. Ludger Klein-Hitpaß, PD Dr. rer. nat. Jürgen Thomale, Dr. rer. nat. Ralf Küppers, Prof. Dr. rer. nat. Verena Jendrossek, Dr. rer. nat. Katrin Becker-Flegler, Dr.rer.nat. Diana Klein, Dr. rer. nat. Marc Weniger, Dr. rer. nat. Florian Wirsdörfer, Dr. rer. nat. Marc Seifert, Dr. rer. nat. Justine Rudner, Dr. Stephanie Kadow, und Mitarbeiter
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Fakultät für Gesellschaftswissenschaften
[000000] Social Inequalities in a Global Age — Seminar
Dr. Jenny Preunkert- Score: 4.57 and labour markets, with a special focus on understanding inequalities in comparative and international perspective. Classes will involve a mix of short lectures and breakout groups, where students will have the opportunity to discuss the application of theoretical material to empirical case studies. Students will also participate in the normal schedule of lectures on campus with Maynooth University
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Institut für Technologien der Metalle (itm)
[000000] Computer Based Engineering Mathematics — Vorlesung/Übung
Dr. rer. nat. Claudia Weis- Score: 4.47 In summer semester 2022, Computer Based Engineering Mathematics will take place in presence with accompanying online material. The key for the moodle course will be announced during the first lecture and via the registration procedure in LSF. The link and the code for the Moodle course will be sent to all registered students by email before the course starts on April, 4.
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Institut für Technologien der Metalle (itm)
[000000] Design Theory 3 — Vorlesung
Dr.-Ing. Christian Overhagen- Score: 4.43 Please attend the first lecture on 7.4.2022 at 8:30 am in room ST 118 OR online at the same time: Christian Overhagen lädt Sie zu einem geplanten Zoom-Meeting ein.Thema: Lecture Design Theory 3Uhrzeit: 7.Apr..2022 08:30 Amsterdam, Berlin, Rom, Stockholm, WienZoom-Meeting beitreten https://uni-due.zoom.us/j/65931258530?pwd=WG9CanM3TFVac1l0L2JJMGVXakxaUT09Meeting-ID: 659 3125 8530Kenncode
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Allgemeine BWL und Mobilität, ABWL und Mobilität
[000000] Technology- and Innovation Management (Master Logistik) — Vorlesung
Dr. Ellen Enkel, M.Sc. Maxime Kinkel- Score: 4.41 This event will take place online starting in the week from April, 11th to 14th.. Please register for this lecture in order to receive the enrollment key for Moodle. You will not receive the key directly, but at the latest at the end of the week. Please refrain from further inquiries. If individual lessons are held in attendance, we will inform you.
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Maschinenbau
[000000] Strömungslehre 1 (englisch) — Vorlesung
Dr.-Ing. Irenäus Wlokas, Dr. Khadijeh Mohri, Prof. Dr.-Ing. Andreas Markus Kempf- Score: 4.41 Beschreibung:- static of fluids - kinematics of fluids - streamtube theory of incompressible fluids derivation of conservation equations for mass and energy Bernoulli equation energy equation with external energy and with friction - momentum theorem - angular momentum theorem - streamtube theory of compressible fluids (introduction to gasdynamics) Lernziele: This lecture presents
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Maschinenbau
[000000] Strömungslehre 1 (englisch) — Übung
Dr.-Ing. Irenäus Wlokas, Dr. Khadijeh Mohri, Prof. Dr.-Ing. Andreas Markus Kempf, wiss. Mitarbeiter- Score: 4.41 Beschreibung:- static of fluids - kinematics of fluids - streamtube theory of incompressible fluids derivation of conservation equations for mass and energy Bernoulli equation energy equation with external energy and with friction - momentum theorem - angular momentum theorem - streamtube theory of compressible fluids (introduction to gasdynamics) Lernziele: This lecture presents
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Kommunikationswissenschaft
[000000] Einführung in die Institutionelle Kommunikation — Seminar
Dr. Hannes Krämer- Score: 4.33 Organisationsforschung rekonstruiert und in einem zweiten Schritt empirische Studien zur institutionellen Kommunikation in verschiedenen sozialen Settings diskutiert. Das Seminar ist explizit als Grundlagenkurs für das Modul „Kommunikation – Institution – Gesellschaft“ konzipiert und wendet sich in erster Linie an Studierende mit wenig Vorkenntnissen in diesem Bereich.
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Bauwissenschaften
[000000] DigiBau 3 - Introduction to Data Science for Engineers — Vorlesung/Übung
Dr.-Ing. habil. Carolin Birk, Dr.-Ing. Mana Mohajer- Score: 4.28 Maximum 20 students. Registrations via LSF until 04.04.2022. If there are more interested students than places, the decision will be made by lot. You will receive a message on Tuesday 05.04.2022 informing you the result. If you are absent without excuse from the first two lectures, your place may be given to another student.
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Allgemeine BWL und Mobilität, ABWL und Mobilität
[000000] Creativity and Controlling in Innovation Management (Master Logistik) — Vorlesung
Dr. Ellen Enkel, M.A. Sander Wintgens- Score: 4.28 This event will take place online starting in the week from April, 11th to 14th. Please register for this lecture in order to receive the enrollment key for Moodle. You will not receive the key directly, but at the latest at the end of the week. Please refrain from further inquiries. If individual lessons are held in attendance, we will inform you.
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Anglistik
[000000] Interculturality in Theory and Practice — Vorlesung
Prof. Dr. Florian Freitag- Score: 4.28 The lecture covers selected cultural theoretical topics which will be transferred to cultural circumstances and experiences in the Anglophone World. On this basis, we will work in a culturally comparative way and, thereby, deducing an intercultural dimension based on our experience from our own and foreign cultures. As such, an awareness for cultural relativity as well as skills for effective
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Institut für Technologien der Metalle (itm)
[000000] Design Theory 3 — Übung
Dr.-Ing. Christian Overhagen- Score: 4.06 Beschreibung:Contents of this lecture are the technical springs, cooperating and vibration response of technical springs and the design of such spring systems for technical applications. Form a further point gear wheel and gears with the teeth laws and tooth types as well as the kinematic and static-dynamic conditions of the load of transmission teeth. The relevant interpretation standards on such as knee levers and drive shaft crank gears form the conclusion of the lecture. Lernziele: The student can use the methods for designing technicals springs, gears and belt and chain drives.
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Geschichte
[000000] Kolloquium zur Global- und Frühneuzeitgeschichte — Kolloquium
Dr. Christoph Marx, Dr. Stefan Brakensiek, Prof. Dr. Jan C. Jansen- Score: 3.95 In diesem Kolloquium werden aktuelle Forschungsprobleme und -kontroversen im Bereich der Globalgeschichte und der Frühneuzeitgeschichte vorgestellt und diskutiert. Außerdem erhalten fortgeschrittene Teilnehmer/innen die Möglichkeit, ihre eigenen Arbeiten zu präsentieren. Weniger fortgeschrittene Teilnehmer/innen werden die Möglichkeit begrüßen, spezifische Arbeitsweisen und Forschungs
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Fachgruppen Biologie (inkl. Geologie und Klimatologie)
[091110642] ArcGIS Advanced Course: Advanced GIS tools in river ecology and management — Blockpraktikum
Dr. Jochem Kail- Score: 3.95 Anfängerkurs erfolgreich abgeschlossen haben. Sollten sich zu wenige Interessenten anmelden, könnte alternativ ein Anfängerkurs statt diesem Kurs angeboten werden.Bei Interesse an einem Anfänger- oder diesem weiterführenden Kurs bitte unbedingt eine Anmeldung an Dr. Jochem Kail schicken (jochem.kail@uni-due.de).
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Bauwissenschaften
[000000] Sustainable Water Management — Übung/Seminar
Dr.-Ing. André Niemann- Score: 3.93 The course “Sustainable Water Management” aims to provide essential aspects in the context of urbanization and water management. The lectures will, next to the legal framework, present aspects of water quantity and water quality management as well as ecological aspects in urbanized areas. Thus, interactions between water and energy, water and health and conflicts on the use of water resources
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Anglistik
[000000] Areas and Approaches II Gr. 4 — Proseminar
Frauke Milne- Score: 3.73 The lecture 'Introduction to linguistics' gave an overview of the different levels of human language. This seminar extends the Introduction within two core fields: Morphology and Syntax. We will discuss and analyse the patterns of English word formation and inflection as well as the structure of more complex syntactic units from phrases to clauses and sentences. We will take a descriptive
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Sozialwissenschaften
[000000] The Global Knowledge Economy and African Workers in it — Seminar
M.A. Elvis Melia- Score: 3.72 : this course is offered (i) as part of BA PoWi Aufbaumodul 7 (i.e., for those who also sit the module lecture), and (ii) as Wahlpflicht (or other). Aufbaumodul 7 students hold a 15-minute presentation (graded pass/fail) and write a 20-page term paper (Hausarbeit). Wahlpflicht students and others (e.g., exchange students) hold a 15-minute presentation (graded 1-6). Term papers: Aufbaumodul 7 students write a 20-page term paper (Hausarbeit, i.e., 6,000-word text, excluding references and annexes). Term papers are chosen from the range of topics discussed throughout the course (facilitated by consultations with the lecturer). A detailed outline of the seminar paper needs to be submitted by 15 July 2022. Students who choose to hand in the full paper by 23 July 2021 will receive comments within two weeks and the option to revise and resubmit to improve their grade. Either way, the final deadline for seminar papers is 30 September 2022 (last day of the semester). Presentations: all students hold a 15-minute presentation. Presentation slides must be completed and emailed to the lecturer latest 7 days before the date of the presentation. The lecturer will comment within days, suggesting revisions their grade. Either way, the final deadline for short essays is 15 July 2022 (last day of the lecture period). Course medium: this is an in-person course, conducted on campus (room SG 158). We will have a Zoom room as a back-up. All assigned course material can be accessed via Moodle. Please respect authors’ intellectual property (the usual copyright stipulations apply). An initial single
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Anglistik
[000000] Areas and Approaches II Gr. 5 — Proseminar
PhD Isabelle Buchstaller- Score: 3.64 The lecture 'Introduction to linguistics' gave an overview of the different levels of human language. This seminar extends the Introduction within two core fields: Morphology and Syntax. We will discuss and analyse the patterns of English word formation and inflection as well as the structure of more complex syntactic units from phrases to clauses and sentences. We will take a descriptive
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Anglistik
[000000] A Survey of American Literature Gr. 1 — Proseminar
Dr. Dietmar Meinel- Score: 3.64 and writers in particular. Short introductory lectures on the various periods of American literature will provide the literary and cultural contexts for our discussion of exemplary texts. Students should purchase the following text: Nathaniel Hawthorne, The Scarlet Letter. Oxford University Press, 2008. ISBN: 978-0199537808.
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Anglistik
[000000] Areas and Approaches II Gr. 3 — Proseminar
Dr. Birte Bös- Score: 3.64 The lecture 'Introduction to linguistics' gave an overview of the different levels of human language. This seminar extends the Introduction within two core fields: Morphology and Syntax. We will discuss and analyse the patterns of English word formation and inflection as well as the structure of more complex syntactic units from phrases to clauses and sentences. We will take a descriptive
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Anglistik
[000000] Areas and Approaches II Gr. 1 — Proseminar
PhD Isabelle Buchstaller- Score: 3.64 The lecture 'Introduction to linguistics' gave an overview of the different levels of human language. This seminar extends the Introduction within two core fields: Morphology and Syntax. We will discuss and analyse the patterns of English word formation and inflection as well as the structure of more complex syntactic units from phrases to clauses and sentences. We will take a descriptive
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Institut für Technologien der Metalle (itm)
[000000] Mathematics I2 (Tutorial) — Tutorium
Apl. Prof. Dr. rer. nat. habil. Robert Martin- Score: 3.64 Beschreibung:The aim of this course is to deepen the knowledge acquired in the lecture Mathematics I . In particular, an understanding of multidimensional problems will be developed. Topics: Vector-valued functions (Curves in IR(n)), Functions of several variables, Limits and Continuity, Partial Derivatives, Local extrema, Vectorfields, Line Integrals, Multiple integrals, Introduction to ODE
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Studium liberale (E3)
[000000] E3 - Chemie - Water: The lecture - Cr. 3-3 — Vorlesung
Dr. rer. nat. Torsten Claus Schmidt, Dr. rer. nat. Rainer Meckenstock- Score: 3.64 E3 - Chemie - Water: The lecture - Cr. 3-3
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Anglistik
[000000] Postmodern Literature — Vorlesung
Dr. Caroline Kögler- Score: 3.64 This lecture traces postmodern literature from the 1960s to the twenty-first century, with a focus on post-1980s literature. Grounding our discussions in postmodern as well as poststructuralist theories, and with a keen eye on narratological/formal aspects of the texts in question, we will treat postmodern literature as a global phenomenon, looking across the Anglophone literary sphere
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Studium liberale (E3)
[000000] Nicht mehr E3 geöffnet: E3 - GeiWi_Geschi - Der Kampf gegen Kinderarbeit in globaler Perspektive (18.-21. Jh.) - Cr. 3-3 — Blockseminar
PD Dr. Nina Schneider- Score: 3.57 Inhalte: Diese Veranstaltung bietet eine Einführung in ein wenig bearbeitetes Forschungsfeld - die globale Bewegung gegen Kinderarbeit. Historisch gesehen war Kinderarbeit in den meisten Regionen der Welt die Norm, wenngleich in sehr unterschiedlichen Formen. Warum also, engagierten sich seit dem 18. Jh. ProtagonistInnen für die Regulierung von Kinderarbeit? In der Veranstaltung gehen wir weltweit. Im Unterschied zur gut erforschten heutigen Kinderarbeit fehlen bisher detaillierte Forschungen zur Geschichte der Kinderarbeit aus transnationaler und nicht-westlicher Perspektive. Erst in jüngster Zeit haben einige wenige Studien begonnen, Regionen und Epochen zu vergleichen und Verflechtungen zu untersuchen (Cunningham, Hindman, Heywood). Die Veranstaltung ist also ausgesprochen
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Physik
[000000] Physics ISE — Vorlesung
Yujin Tong- Score: 3.55 Lecture starts on April 9th, 2020 at 10:15 in Ruhrort ST 025 ! Contents: Introduction: vectors, units, equation of linear and circular motion,energy, elastic- and inelastic collision; oscillations and waves: free-,damped-,enforced oscillations, waves, acoustic waves, what is sound?, intensity of sound, dB scale optics: geometrical optics: prism, lenses, mirror, Snell´s law, light guiding
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Bildungswissenschaften
[000000] Kinder als Akteure im Kontext von Migration und Transnationalität — Seminar
Dr. Jessica Schwittek- Score: 3.49 Kinder sind bisher eine wenig berücksichtigte Gruppe wenn es um Migration und transnationale Lebenswelten geht. Im Seminar wenden wir uns unterschiedlichen Formen der Migration zu und fragen danach, wie Kinder diese erleben, welche Beiträge sie leisten, und mit welchen Herausforderungen sie konfrontiert sind. Wir lesen empirische Studien, in denen die Perspektive der Kinder im Fokus steht und
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Studium liberale (E3), Institut für wissenschaftliche Schlüsselkompetenzen IwiS
[000000] E3 - IOS - Nachhaltigkeit durch Innovation - Zwischen ökonomischen, ökologischen und sozialen Trade-offs - Cr. 3-4 — Blockseminar
Dr. Marco Hellmann, Dr. Jan Schlüter- Score: 3.27 Dr. Marco Hellmann, Dr. Jan Schlüter
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Kommunikationswissenschaft
[000000] Krisenkommunikation und Management — Seminar
Dr. Marco Ehrl- Score: 3.27 Dr. Marco Ehrl
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Studium liberale (E3)
[000000] E3 - GeiWi_Angl - Lecture Series: Communicating Climate Change - Interdisciplinary Perspectives - Cr. 2-2 — Vorlesung
Dr. Jens Martin Gurr, PD Dr. Julia Hoydis- Score: 3.23 E3 - GeiWi_Angl - Lecture Series: Communicating Climate Change - Interdisciplinary Perspectives - Cr. 2-2
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Romanistik
[20701406] Sprachpraxis C: Comprensión y expresión escrita (C1), Gruppe 1 — Übung
Dr. phil. Emma García Sanz- Score: 3.15 Requisitos previos El módulo está dirigido a aquellos estudiantes que hayan superado los Módulos Sprachpraxis A y B del Grado. Objetivo El objetivo de la asignatura es que el estudiante desarrolle las destrezas de comprensión y expresión escrita a un nivel C1 del Marco Común Europeo de Referencia. Contenidos y programación Los contenidos de la asignatura se basarán en las directrices del
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Bildungswissenschaften
[000000] Aufsuchende (politische) Bildungsarbeit und Grundbildung — Seminar
Dr. Helmut Bremer- Score: 3.12 Die Bemühungen, bisher wenig erreichte Adressat*innen für Weiterbildung zu ge-winnen, sind zuletzt erheblich verstärkt worden. In diesem Zusammenhang wird vermehrt auf den Ansatz der „aufsuchenden Bildungsarbeit“ zurückgegriffen, des-sen Wurzeln u.a. in der Befreiungspädagogik Paolo Freires gefunden werden kön-nen. Dabei gewinnen Elemente wir Sozialraum- und Lebensweltorientierung, die
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Fakultät für Gesellschaftswissenschaften
[000000] Sage mir, wo Du wohnst und ich sage Dir, wer Du bist…. Räumliche Ungleichheitsmuster, ihre Ursachen und Folgen — Seminar
Dr. Jenny Preunkert- Score: 3.12 Politisierung eines zwischenzeitlich als gelöst erachteten Problems. Für nicht wenige bezeichnen Wohnen als die soziale Frage des 21. Jahrhunderts. In dem Seminar diskutieren wir, wie heute gewohnt wird, wie sich das Verständnis und die Praxis von Wohnen über die Zeit verändert hat, welche Unterschiede sich zwischen Stadt und Land aber auch unterschiedlichen Bevölkerungsgruppen und Staaten festmachen lassen
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Fakultät für Gesellschaftswissenschaften
[000000] Globale Ungleichheiten in transnationaler Perspektive — Seminar
Prof. Dr. Anja Weiß- Score: 3.12 Ein Prozent der Weltbevölkerung besitzt fast die Hälfte aller Vermögen (Milanovic 2016). Zugleich leben 696 Millionen Menschen (etwa zehn Prozent) von weniger als 1,9 US Dollar am Tag (Weltbank für 2017, pandemiebedingt jetzt höher). Was verursacht das hohe Niveau globaler Ungleichheiten? Lassen sich Fluchtbewegungen durch globale Ungleichheiten erklären? Wie rechtfertigen reiche Länder
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Informatik und Angewandte Kognitionswissenschaft
[000000] Intelligent Learning Environments — Vorlesung
Dr. Irene-Angelica Chounta- Score: 3.04 Teaching form Blended learning: Face-to-face lectures and practical sessions with online learning modules, and group work. First Lecture: April 14th, at LE/LE105 Working Language English Description Computers and 'machine-intelligence' are frequently discussed as the means for addressing today's critical educational challenges: learning remotely, learning at one's own pace, learning according
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Deutsch als Zweit-/Fremdsprache, Germanistik
[000000] Ringvorlesung - Sprachenpolitik und Mehrsprachigkeit — Vorlesung
Dr. Katja Cantone-Altintas, Dr. Tobias Schroedler- Score: 2.91 Ringvorlesung: Sprachenpolitik und Mehrsprachigkeit in Deutschland – interdisziplinäre Forschung und Fragestellungen Das Thema Sprachenpolitik im Kontext von Mehrsprachigkeit ist bisher im deutschsprachigen Raum wenig beforscht. Die Ringvorlesung Sprachenpolitik und Mehrsprachigkeit in Deutschland – interdisziplinäre Forschung und Fragestellungen, veranstaltet vom Institut für DaZ/DaF im
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Anglistik
[000000] Wohnen. Kulturwissenschaftliche Perspektiven — Blockseminar
Dr. Julika Griem- Score: 2.91 , Traditionen und Zukunftsentwürfe. Und innerhalb und außerhalb unserer vier oder auch weniger Wände verbinden sich auch immer individuelle Gestaltungsbedürfnisse und kollektive Trends: „In der Ausgestaltung des Wohnraumes spiegeln sich“, so Jean Baudrillard, „die Familien- und Gesellschaftsstrukturen einer Epoche wider“. Das interdisziplinäre Blockseminar zielt darauf ab, das Wohnen aus einer
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Bildungswissenschaften
[000000] Bildung als Praxis der Freiheit — Seminar
M. A. Lukas Eble- Score: 2.91 Der Brasilianer Paulo Freire zählt zu den einflussreichsten Pädagog:innen/Erwachsenenbildner:innen des 20. Jahrhunderts. Seine Schriften, insbesondere die „Pädagogik der Unterdrückten“, gehören zu den zentralen Beständen der 'Kritischen Pädagogik/Critical pedagogy' und sind bis heute Impulsgeber für eine befreiende Bildungspraxis. Weit weniger im pädagogischen Diskurs bekannt, auch über den
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Anglistik
[000000] Seamus Heaney — Hauptseminar
Dr. Torsten Caeners- Score: 2.85 The Irish poet Seamus Heaney (1939-2013) is undoubtedly one of the most important and influential writers in recent British literature. Born in Mossbawn, Northern Ireland, as the first of nine children, his childhood was spent on the family farm. From there he moved on to become the foremost poet of his generation, working broadly as lecturer, playwright, and translator. In 1995, he received
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Romanistik
[10700906] Sprachpraxis A: Grammaire II + communication orale (B2+); Gruppe 2 — Übung
Dr. Isabelle Vacher, Chamime Fassih- Score: 2.85 petites scènes afin de parfaire la diction et l'intonation en français. Les exigences de la phonétique sont cernées et posées lors du cours et grâce à une présence assidue, vous obtenez les bases de la bonne intonation, de la prosodie et de la lecture efficace !.
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Anglistik
[000000] Working-Class Literature and Culture in the Neoliberal Age — Hauptseminar
Dr. Dietmar Meinel- Score: 2.75 within the broad notion of “the working class” by pursuing an intersectional approach. We will therefore think about working class in connection with questions of race, gender, able-bodiness, and sexual orientation. This seminar hopes to explore contemporary notions of the working class in the United States. As a guest lecturer, we will welcome Prof. Gavin Jones (Stanford University) to the seminar
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Sozialwissenschaften
[000000] Politische Systeme im Vergleich: Wahl- und Parteiensysteme - und ihre Effekte für die Institutionalisierung neuer Parteien. — Seminar
Vertretungsprof. Dr. Kristina Weissenbach- Score: 2.74 Im gesamten politischen Spektrum der Parteiensysteme „junger“ und „etablierter“ Demokratien weltweit beobachten wir das Aufkommen neuer Parteien. Dennoch wird in diesen „verschiedenen Welten“ (areas) mehr oder weniger getrennt voneinander die Gründung und Institutionalisierung dieser neuen Parteien untersucht. Die Forschung konzentriert sich dabei häufig entweder auf Parteien und ,etablierte
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Studium liberale (E3),
[000000] E3 - GeiWi_Roma - Französische Literaturwissenschaft - Cr. 3-3 — Vorlesung
Dr. Stephanie Bung- Score: 2.65 « l’école du désenchantement » (P. Bénichou) et par le premier poète de la modernité, à savoir Charles Baudelaire. Nos lectures vous permettront de vous familiariser avec une période de la littérature française qui s’étend de 1820 à 1860. Les textes que nous allons lire seront mis à votre disposition sur Moodle. Lernziele: Erwerb von literaturwissenschaftlichen Grund- und Detailkenntnissen und der
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Anglistik
[000000] Environment & Care: Canadian Perspectives — Vorlesung
Dr. Barbara Buchenau, Prof. Dr. Florian Freitag- Score: 2.65 " (Tronto/Fisher 1990, 40). Offering students a multidisciplinary approach to understanding Canada via the concepts of Environment and Care, the lecture series will specifically engage the following fields: Histories and Politics; Indigenous Contexts; Intersectional Issues; Literatures and Media; Mountain and Glacier Studies; Multiculturalism and Federalism; Urban Visions and Realities. This class
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Geschichte
[000000] Vorlesung - Geschichtskultur und Geschichtsunterricht (ONLINE) — Vorlesung
Dr. Markus Bernhardt- Score: 2.58 das historische Lernen zu beziehen? Das historische Lernen im Geschichtsunterricht ist für Lernende wenig selbstbestimmt und dem rationalen Paradigma der Geschichtswissenschaft verpflichtet, während Geschichte im außerschulischen Bereich ästhetische und unterhaltende Bedürfnisse befriedigt. Diskutiert werden Methoden und Strategien der Vermittlung und Aneignung von Geschichte in Schule und
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Fakultät für Gesellschaftswissenschaften
[000000] Nützliche Tools zum wissenschaftlichen Arbeiten — Anleitung zum selbständigen wiss. Arbeiten
Carolin Kroll- Score: 2.44 In diesem anwendungsbasierten Seminar erhalten Studierende einen Überblick zu nützlichen Tools, die Sie beim wissenschaftlichen Arbeiten unterstützen. Dabei geht es weniger um die Vermittlung vertiefter Kenntnisse zu einzelnen Programmen, vielmehr sollen die Studierenden einen Überblick über nützliche Tools erhalten, die sie in praktischen Übungen auch anwenden sollen. Das Gelernte kann zum
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Romanistik
[20702605] Sprachpraxis B: Comprensión y expresión escrita (B2+), Gruppe 1 — Übung
Ángela Belén Espada León- Score: 2.38 Requisitos El módulo del curso está dirigido a aquellos estudiantes que han superado la primera parte del módulo B (Comprensión y expresión escrita B2, Comprensión y expresión oral B2). Objetivos del curso El objetivo del curso es desarrollar las destrezas de compresión y expresión escrita, de tal modo que al final del semestre el alumno alcance el nivel B2+ descrito en el Marco Común de
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Romanistik
[20702603] Sprachpraxis B: Comprensión y expresión escrita (B2+), Gruppe 3 — Übung
Ángela Belén Espada León- Score: 2.38 Requisitos El módulo del curso está dirigido a aquellos estudiantes que han superado la primera parte del módulo B (Comprensión y expresión escrita B2, Comprensión y expresión oral B2). Objetivos del curso El objetivo del curso es desarrollar las destrezas de compresión y expresión escrita, de tal modo que al final del semestre el alumno alcance el nivel B2+ descrito en el Marco Común de
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Institut für Kunst und Kunstwissenschaft
[000000] Körper und Raum – Performance in Video und Film — Übung
Gaby Peters- Score: 2.31 werden durch künstlerisch-praktische Experimente an das Thema herangeführt, auch wenn Sie bisher nur wenige Vorkenntnisse dazu haben sollten. Die Ergebnisse werden in der Seminargruppe besprochen. Außerdem sollen video- bzw. videoperformancebezogene Positionen vorgestellt und diskutiert werden, um so Grundlagen der zeitgenössischen künstlerischen Praxis und Wahrnehmung zu erarbeiten.Beides soll Ihnen
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Institut für Kunst und Kunstwissenschaft
[000000] Verflochtene Geschichten von Skulptur und Fotografie — Seminar
Kerstin Meincke- Score: 2.31 abgearbeitet wie die Kunst- und die Medientheorie. Das Seminar wird sich dieser Beziehung aus unterschiedlichen Perspektiven widmen und einen Bogen von den ersten Auseinandersetzungen im 19. Jahrhundert bis in die Gegenwart spannen. Theoretische Texte und künstlerische Positionen werden gleichermaßen und in Bezug aufeinander besprochen. Dabei wird es weniger um die dokumentarischen Prämissen fotografischer
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Institut für wissenschaftliche Schlüsselkompetenzen IwiS
[000000] E3 - AURORA - Innsbruck SoSe 2022 (Master level only / ausschl. Master level) — Vorlesung/Übung
M.A. Sabine Dittrich- Score: 2.28 with Copenhagen Business School and associated partner Forum Alpbach; grading expected by the end of September 2022) 800.871 Educational Inequality (Master Level, online, lecture, 5 ECTS Credits, English) 800.872 Ringvorlesung: Klimaschutz / Climate Protection (Master Level, online, lecture, 2,5 ECTS Credits, German) Further information on the courses is available by clicking on the course title (will lead
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Bildungswissenschaften
[000000] * Sozialplanung — Seminar
Dr. rer. nat. Marius Otto- Score: 2.20 Aufbau und Inhalte des Seminars Die Kommunen stehen vor dem Problem, mit immer weniger finanziellen Mitteln immer größere und komplexere Herausforderungen meistern zu müssen. Beispielhaft seien hier die Zuwanderung von Flüchtlingen, die Versorgung der Bevölkerung mit bezahlbarem Wohnraum, die Teilhabemöglichkeiten an Bildung und Kultur, Fragen der Gesundheit, der Sicherheit oder des
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Studium liberale (E3), Institut für wissenschaftliche Schlüsselkompetenzen IwiS
[000000] E3 - IOS - Wissensmanagement - ein unternehmerischer Ansatz zum Umgang mit demografiebedingten Auswirkungen auf Gesellschaft, Arbeitsmarkt und Unternehmen - Cr. 3-4 — Blockseminar
Dr. Sebastian Hüppe, Dr. Marco Hellmann- Score: 2.14 Dr. Sebastian Hüppe, Dr. Marco Hellmann
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Romanistik
[20702606] Sprachpraxis D: Comprensión y expresión oral (C1+), Gruppe 1 — Übung
Ángela Belén Espada León- Score: 2.14 Requisitos Haber superado los cursos del grado. Objetivos El objetivo principal es desarrollar las capacidades de comprensión, expresión y comunicación orales del alumno, de tal forma que al final del semestre disponga del nivel C1+ descrito en el Marco Común de Referencia Europeo. Así mismo, se promoverá el desarrollo de la competencia intercultural y del aprendizaje autónomo del alumno
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Romanistik
[20702604] Sprachpraxis D: Comprensión y expresión oral (C1+), Gruppe 2 — Übung
Ángela Belén Espada León- Score: 2.14 Requisitos Haber superado los cursos del grado. Objetivos El objetivo principal es desarrollar las capacidades de comprensión, expresión y comunicación orales del alumno, de tal forma que al final del semestre disponga del nivel C1+ descrito en el Marco Común de Referencia Europeo. Así mismo, se promoverá el desarrollo de la competencia intercultural y del aprendizaje autónomo del alumno
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Institut für wissenschaftliche Schlüsselkompetenzen IwiS, Studium liberale (E3)
[000000] E3 - IOS - Chancen und Risiken einer zunehmenden Technisierung von Wirtschaft und Gesellschaft - Cr. 3-4 — Blockseminar
Dr. Sebastian Hüppe, Dr. Marco Hellmann- Score: 1.95 Dr. Sebastian Hüppe, Dr. Marco Hellmann
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Methodenkompetenzen (E1), Institut für wissenschaftliche Schlüsselkompetenzen IwiS
[000000] Vom Lernfrust zur Lernlust: Lerntechnik und Selbstorganisation - 3 Cr. — Seminar/Übung
Dr. Cathrin Rattay- Score: 1.69 , können Sie nur ganz individuell herausfinden. Deshalb lässt das Seminar neben dem reinen Informieren viel Raum zum Ausprobieren und gemeinsamen Reflektieren. Ziel des Seminars ist, dass Sie nicht nur ein wenig „schlauer“ werden (Lerntypen, Lerntechniken, kooperative Lernformen und Methoden des Zeitmanagements kennenlernen), sondern auch begonnen haben, Ihr eigenes Lernverhalten sowie Ihr Zeitmanagement
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Philosophie
[000000] SE Praktische Philosophie: Rechtskritik — Seminar
Dr. Eva Weiler- Score: 1.57 politische Konflikte und verhindert sie, dass Interessen und Überzeugungen im politischen Raum verhandelt werden? Und wie sähe ein Recht aus, das weniger starke subjektive Rechte beinhaltet? Zur Beantwortung dieser Fragen werden wir neben der „klassischen“ Rechtskritik auch Texte aus der nachhaltigkeitsbezogenen Commons-Theorie und aus nicht-europäischen Rechtstraditionen heranziehen.
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Geschichte
[000000] Hauptseminar Didaktik (4 Gruppen) — Hauptseminar
Dr. Markus Bernhardt, Dr. Björn Onken, Sven Alexander Neeb, Jan Siefert- Score: 1.54 Gruppe 1 Bernhardt / Neeb: Geschichtsunterricht in digitalen LernumgebungenDie Technisierung mit digitalen Endgeräten und die dazugehörige Software verändert die Lernsituation in Schulen schon seit längerer Zeit. Schulen und Universitäten sind zunehmend mit interaktiven Whiteboards und Tablets ausgestattet. Studierende werden aber immer noch zu wenig auf die technische und fachmethodische Fachwissenschaftler*in als auch als Lehrperson zu bemühen hat. Im Schulunterricht und in den Medien korrespondiert mit dieser Forderung ein nahezu sorgloser inhaltlicher und methodischer Umgang mit Bilddarstellungen. Hier wird oft unterstellt, es handele sich bei den ausgewählten Bildern um mehr oder weniger „realistische“ Abbildungen. Das ist jedoch nicht der Fall und birgt große Gefahren zum Beispiel bei der
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Fakultät für Gesellschaftswissenschaften
[000000] Structural Change and Growth: intersectional perspectives — Seminar
Dr. Izaskun Zuazu-Bermejo- Score: 1.50 production is one of these activities. This leads to inconvenient methodological flaws, such as the exclusion of inputs from employment and outputs excluded from GDP. This course teaches the measurement of non-market activities and its relationship with structural transformation. In addition, the course offers optional lectures that complement and expand certain topics related to technological development
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Fakultät für Gesellschaftswissenschaften
[000000] Applied Quantitative Policy Evaluation: Which are the Best Public Policies? — Seminar
Dr. Achim Goerres- Score: 1.06 that we can see whether you can go through a self-taught course. You should like numbers and statistical analyses because the course is not for the statistically faint-hearted. Students who took my course MA lecture in political sciene methods are well equipped for this course. We will look at observational, quasi-experimental and experimental analyses. If you want to benefit from a cutting-edge course
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Germanistik
[000000] Medienwissenschaftliches Seminar (nicht Grundschule) — Seminar/Übung
apl. Professorin Dr. Gaby Herchert, Peter Ellenbruch, Prof. Dr. Corinna Schlicht, Dr. Anna Quednau- Score: 0.67 Raumverflechtungen mithilfe der Montage dar, ergeben sich innerhalb jenes Genres zusätzliche Besonderheiten bezüglich der Einstellungs- und Montage-Ebenen, die während der Seminardebatten erkannt und diskutiert werden sollen. Da innerhalb der Phantastik im Allgemeinen und der Science-Fiction im Besonderen dem filmisch-räumlichen Gestaltungsdrang wenig Grenzen gesetzt sind, wird es in diesem Seminar für einem